Επιτέλους, Σκωτία!! Ιούλιος 2018

Όπως κάθε φορά έτσι και τώρα η προετοιμασία και η οργάνωση ήταν η μισή ευχαρίστηση του ταξιδιού! Ψάχναμε πόλεις, μνημεία, κάστρα και ο,τι άλλο είχαμε ακουστά για Σκωτία. Κλείσαμε τα τέσσερα εισιτήριά μας τον Φεβρουάριο. Λίγο αργότερα και το σπίτι που θα μέναμε. Θέλαμε οπωσδήποτε να νοικιάσουμε αυτοκίνητο, ξέραμε ότι οι αποστάσεις είναι μεγάλες. Ο Σ. (ο συνταξιδιώτης και φίλος μου που με συνοδεύει στα περισσότερα ταξίδια μου) έλαβε ένα email αρχές Ιουνίου για το πώς μας φάνηκε η ενοικίαση του αυτοκινήτου και κατά πόσο ήμασταν ευχαριστημένοι. Το ταξίδι μας όμως, ήταν προγραμματισμένο για τις αρχές Ιουλίου…… Πανικός!! Καταλαβαίνετε την αγωνία μας μέχρι να διορθώσουμε το λάθος με τις ημερομηνίες και να βάλουμε τις σωστές… Τα καταφέραμε.

Να ‘μαστε λοιπόν στο Εδιμβούργο, αρχές Ιουλίου…. Φτάσαμε απόγευμα και πήγαμε κατευθείαν στο σπίτι μας στο Lochend Park, ένα τεράστιο πάρκο με γρασίδι και πολλά δέντρα. 36869704_10156691305251155_5565436789868462080_n-e1540843849345.jpgΈβλεπες από το μπαλκόνι τους Σκωτσέζους να ξαπλώνουν στο γρασίδι με μαγιό και να κάνουν ηλιοθεραπεία όλη την ημέρα (έως τις 22.00 είχε φως). Ο καιρός, για τα δεδομένα της Σκωτίας, όπως μας έλεγαν οι ντόπιοι, ήταν απίστευτα καλός, κάτι που είχε να συμβεί αρκετά χρόνια, χμμμμ εντάξει μη φανταστείτε και πολλή ζέστη… αλλά όχι δεν θα τους στερήσουμε τη χαρά του «καύσωνα» εμείς.. Αφού ψωνίσαμε και γεμίσαμε το ψυγείο μας, τακτοποιηθήκαμε και ξεκινήσαμε για την πρώτη βραδινή μας βόλτα στο Εδιμβούργο…

Όταν σκοτείνιασε (ποτέ απόλυτο σκοτάδι το καλοκαίρι) και τα φώτα άναψαν, μεταφέρεσαι σε μια παραμυθένια ατμόσφαιρα και συνάμα μυστηριώδη..  Κάναμε βόλτες στους δρόμους και πραγματικά νομίζαμε πως πρωταγωνιστούμε σε κάποια ταινία με ιππότες και παραμυθένια σκηνικά.. όοοχιιι, ήμασταν στην Σκωτία, έχοντας μπροστά μας 8 ολόκληρες μέρες και νύχτες να την εξερευνήσουμε!IMG_1653 (2)

Το πρωί της επόμενης μέρας ξεχυθήκαμε στο Εδιμβούργο…. Στο Εδιμβούργο με τα επιβλητικά κτήρια μεσαιωνικής αρχιτεκτονικής, την παλιά πόλη όπου βρίσκαμε παντού μαγαζιά που πουλάνε τα γνωστά κασκόλ με σχέδιο ταρτάν, φουλάρια, σουβενίρ και διάφορα άλλα αντικείμενα, κυρίως στο Royal Mile. IMG_0567 (2)Μπαίναμε στα μαγαζιά και χαζεύαμε, εννοείται θα επιστρέφαμε Ελλάδα με πολλά επιπλέον πράγματα στην βαλίτσα μας… Νομίζω πως ήξερα ποιο απ’όλα τα κασκόλ θα διαλέξω, το άφησα όμως για μια επόμενη μέρα.

Πήγαμε στο κάστρο του Εδιμβούργου, παρακολουθήσαμε την διαδικασία παρασκευής του ουίσκι στο The Scotch Whiskey Expirience.The

Είδαμε το Obscura ή World of Illusions όπου βγάλαμε περίπου 100 φωτογραφίες…και γελάσαμε πολύ. Στην οροφή του Obscura ήταν φανταστικά….!!IMG_0466 (2)

Παρακολουθήσαμε την περιήγηση στο σοκάκι της Μαίρης Κινγκ, IMG_0573 (2)ήπιαμε καπουτσίνο στο Royal Mile και χαζεύαμε τον κόσμο που περνούσε ασταμάτητα μπροστά μας. Υπήρχαν και κάποιοι που παίζανε με πίπιζες την κλασική σκωτσέζικη μουσική… που όμως από ένα σημείο και μετά σου ‘παιρνε τ’ αυτιά και έλεγες φτάνει παιδιά.. σας ακούσαμε!!

Την επόμενη μέρα συνεχίσαμε με το Dunbar’s Close, περάσαμε φυσικά από το Palace of Holyroodhoose που είναι το καλοκαίρι, για μία εβδομάδα περίπου, η θερινή κατοικία της βασίλισσας Ελισάβετ και η εβδομάδα ήταν αυτή που ήμασταν εμείς εκεί.., οπότε καταλαβαίνετε δεν μπορέσαμε να το επισκεφτούμε εσωτερικά γιατί ήταν όλο το σόι μέσα και φυσικά απαγορευόταν! Μπήκαμε όμως στο Queens Shop, που βρίσκεται δίπλα και ψωνίσαμε ό ,τι μπορούσε να αντέξει η τσέπη μας διότι όλα ήταν πανάκριβα. Ο Ζάχος (το σκυλάκι μου) ήταν ο τυχερός που πήρε από εκεί το δωράκι του! Είδαμε και την άφιξη των επίσημων καλεσμένων της Ελισάβετ σε ένα πάρτι στο παλάτι, ενόψει των γενεθλίων της!

Επισκεφτήκαμε το Σκωτσέζικο κοινοβούλιο…. υπέροχο κτήριο με πολύ μοντέρνα στοιχεία!! Πήγαμε για ψώνια στη Νέα Αγορά και στο τέλος της μέρας απολαύσαμε τον καφέ μας σε ένα καταπράσινο πάρκο που συναντήσαμε…

Το βράδυ περάσαμε από την Victoria Street, την High Street για να βγούμε φωτογραφίες IMG_1571 (2)τη νύχτα και ήπιαμε ποτό στο Stokebridge.

Συναντούσαμε κοπέλες με μαλλιά να είναι η μισή τους πλευρά βαμμένη με διαφορετικό χρώμα από την άλλη, νέα τάση;; Ίσως. Επίσης, δεν μπορέσαμε να καταλάβουμε γιατί, πολλά κορίτσια φορούσαν νυφικό πέπλο και βγαίναν για διασκέδαση!!IMG_2690Γενικότερα, έβλεπες τον κόσμο να έχει πιει αρκετά… να συμβαίνουν διάφορα στα πεζοδρόμια (π.χ. ξαπλωμένοι ανάσκελα), «οι γνωστοί Άγγλοι»  μας λέγανε οι Έλληνες που συναντήσαμε!!

Glasgow

Γλασκόβη, δεν ήμασταν σίγουροι αν θα την επισκεφτούμε (λόγω χρόνου), αλλά τελικά το επόμενο πρωί πήραμε το τρένο και σε μια ώρα ήμασταν εκεί (και όχι αδίκως τελικά) με τους καφέδες στο χέρι, έτοιμοι να την γνωρίσουμε! Η πόλη με τα πολλά πανεπιστήμια και τις βιομηχανίες. Είναι η μεγαλύτερη σε πληθυσμό πόλη της Σκωτίας και συγκεντρώνει πολλούς φοιτητές που φοιτούν στα διάφορα πανεπιστήμιά της, εμπόρους που διαχειρίζονται την σύγχρονη βιομηχανία της, αλλά και μια όμορφη κεντρική πλατεία, την George Square IMG_0756 (2)περιτριγυρισμένη από κτίρια με βικτοριανή αρχιτεκτονική, που πραγματικά με εντυπωσίασε και ξοδέψαμε μια ολόκληρη ώρα καθισμένοι κάτω για να την απολαύσουμε!! Βρεθήκαμε στην …Νεκρόπολη, με τους μοναδικούς τάφους και τα μνημεία που σε μεταφέρουν σε μια ‘spooky’ ατμόσφαιρα, απόλυτη ησυχία κατάλληλη για περισυλλογή και ηρεμία.. Μπήκαμε στο μετρό και επισκεφτήκαμε το Kelvingrove Art Gallery and Museum. Τέλος, πήγαμε στον Καθεδρικό Ναό της Γλασκόβης που μας τράβηξε το ενδιαφέρον όταν φτάσαμε μπροστά του. Βγάλαμε αρκετές φωτογραφίες και όταν μπήκαμε μέσα συνέβη το εξής…. Καταλάθος έριξα τον καφέ μου σε μια βελούδινη θέση και στο πάτωμα, καθαρίζαμε με μωρομάντηλα περίπου 10 λεπτά και όταν τελειώσαμε φύγαμε μην πέσει φωτιά και μας κάψει!!

Inverness

….η πρωτεύουσα των Highlands. Μια μοναδική πόλη όπου θα θέλαμε να μείνουμε για πάντα εκεί!! Την πόλη διασχίζει ο ποταμός Νες. Βλέπεις το κάστρο του Inverness και αν ανέβεις θαυμάζεις την υπέροχη θέα από ψηλά! Αφού περπατήσαμε μέσα στην πόλη, φάγαμε στην αυλή ενός εστιατορίου με θέα το ποτάμι. Προτιμήσαμε το παραδοσιακό «Fish and chips» πιάτο των Σκωτσέζων, δώσαμε αρκετά λεφτά βέβαια για κάτι όχι και τόσο ιδιαίτερο τελικά στη γεύση, όπως επίσης και 4 ευρώ για μισή φέτα πολύσπορου ψωμιού!! Το καλύτερο το έχω για το τέλος. Φεύγοντας βρήκαμε στο ποτάμι μία κατασκευή, τύπου καντίνα, με δύο κυρίους να πουλάνε βάφλες σε ξυλάκι, περιχυμένες με σοκολάτα!!! Μαντέψτε αν δοκιμάσαμε!

IMG_1809 (2)
Ποταμός Νες

Isle of skye

Θα μέναμε ένα βράδυ κοντά στο Isle of Skye για να εξοικονομήσουμε χρόνο. Είχαμε κλείσει ένα αρκετά ακριβό σπίτι στο χωριό Lochcarron (δεν βρίσκαμε άλλο διαθέσιμο σπίτι τριγύρω). Φτάσαμε τα μεσάνυχτα και ψάχναμε το σπίτι μπαίνοντας σε αυλές, ψάχνοντας σε σπίτια με αναμμένα φώτα, σπίτια χωρίς φώτα, σπίτια έρημα και η δική μας διεύθυνση πουθενά….  Σκοτάδι παντού και απόλυτη σιωπή, λες και είχαν εξαφανιστεί όλοι, η περιοχή φάντασμα!! Τελικά, μετά από δύο ολόκληρες ώρες και με βροχή (η μοναδική φορά που έβρεξε όσο ήμασταν στην Σκωτία) καταφέραμε να το βρούμε (στον επάνω δρόμο από εκεί που ψάχναμε). Το σπίτι, αν και απομονωμένο, ήταν απλά τέλειο… Δικαιωθήκαμε μετά από τόση ταλαιπωρία. Όλο ξύλινο, ευρύχωρο, με διακόσμηση που θύμιζε σαλέ στο βουνό και πεντακάθαρο. Κοιμηθήκαμε για περίπου 5 ώρες και την άλλη μέρα, χωρίς να προλάβουμε να χαρούμε λίγο ακόμα το σπίτι γιατί μας πίεζε ο χρόνος, φύγαμε για το νησί του Skye. Ξεκινήσαμε από την πόλη του Portree, IMG_2188 (2)βρεθήκαμε αργότερα στο λόφο του Old Man of Storr, όπου και ανεβήκαμε μέχρι τη μέση περίπου (ήταν πολύ ψηλά η κορυφή) για να δούμε την καταπληκτική θέα και να φωτογραφίσουμε το τοπίο και φυσικά τους εαυτούς μας μέσα σ’ αυτό!!

IMG_2240 (2)
Old Man of Storr- Isle of Skye

Κάστρα

Τι να πω για τα κάστρα της Σκωτίας; Θεαματικά και επιβλητικά, αλλά συνάμα και δραματικά… Πιστεύεις πως θα ζωντανέψει το παραμύθι μπροστά σου και θα συναντήσεις τον Πρίγκιπα..! Στην γνωστή λίμνη του Loch Ness, όπου βρίσκεται και το Unquhart Castle ,φτάσαμε αργά το απόγευμα, γύρω στις εφτά, μέρα ακόμη βέβαια. Η είσοδος όμως…. κλειστή. Πήγαμε στην Σκωτία και δεν κατεβήκαμε στην λίμνη του Loch Ness γιατί αργήσαμε και η είσοδος επιτρεπόταν μέχρι στις 18.00. Κάπου εκεί ψηλά από τη λίμνη του Lohness δώσαμε ραντεβού να ξανασυναντηθούμε με την Νέσι..

IMG_2409 (2)
Κάστρο Stirling, Stirlingshire
IMG_2058 (2)
Eilean Donan, Inverness-shire
IMG_1852 (2)
The Inverness Castle
IMG_1870 (2)
Unquhart Castle – Loch Ness lake

Η μέρα της επιστροφής δεν άργησε να ‘ρθει, αλλά φύγαμε γεμάτοι!! Ενωθήκαμε τέσσερις άνθρωποι για 8 ημέρες, δεν είχαμε συναντηθεί ποτέ για τόσες μέρες συνεχόμενα. Δεν θα ξεχάσω τις συζητήσεις μας στις ατέλειωτες ώρες οδήγησης με το αυτοκίνητο, ανταλλάζαμε απόψεις, εμπειρίες, γνώσεις, διαφωνίες, λάθη, γέλια, εντυπώσεις. Είδαμε μαζί καινούργιες εικόνες, περπατήσαμε πολύ, ανεβήκαμε λόφους, κάναμε βόλτες στην αγορά, ψωνίσαμε, βγήκαμε πολλές φωτογραφίες (6.000!!), είδαμε μουσεία, φάγαμε σε περίεργα μέρη, χάσαμε τον δρόμο μας αλλά και πάλι τον ξαναβρίσκαμε… Περάσαμε ωραία!!

IMG_2271 (2)

IMG_2386 (2)

IMG_2572 (2)

Ταξίδια

Μια σκέψη σχετικά μέ το “Επιτέλους, Σκωτία!! Ιούλιος 2018

Add yours

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Blog στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Victoria Mel Blog

Thoughts, musings, beauty, Greece and more

TwinMirrors

Look into our mirrors...You will see the most amazing things...

Τα χρώματα της σκέψης

θέλουν σκοτάδι για να φανούν

booksitting.wordpress.com/

ιστότοπος για τα βιβλία, τις τέχνες και τις ιδέες

Born To Travel Wide

Inspirational Travel Blog

Evie On Road

The Low Budget Travel Blog

kafenedaki.wordpress.com/

Να σπας τα σύνορα! Ν΄αρνιέσαι ό,τι θωρούν τα μάτια σου!

Discover

A daily selection of the best content published on WordPress, collected for you by humans who love to read.

The Flying Fleece

O Velo Voador

Craft Schmaft

Making Happy

Wordpress Ελλάδας

Το επίσημο ελληνικό blog για το Wordpres